loading...

idanito

منظوم مرجع سينما و تلوزيون ايران ، نقد فيلم سينمايي ، نقد فيلم سريال ، نقد و بررسي فيلم هاي سينمايي ، نقد فيلم هاي ايراني ،

بازدید : 286
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

نقد فيلم

هيچكس نمي‌داند!
سيدمحمدرضا حسيني: "همه مي‌دانند" نقد فيلم لطيف ، مهندسي شده ، هوشمندانه ، دقيق ، سر و شكل دار ، محكم و زيبايي‌ست كه مي‌شود بارها ديد و لذت برد و تعليقي دارد كه از جنس تعليق‌هايِ فرهاديِ مؤلف است ؛ حتي به گمان من مي‌شود اين فيلم را بعنوانِ يك مبحث درسي در آكادمي‌هايي كه كار پژوهش ديني مي‌كنند به نمايش درآورد.

چه خطراتي خندوانه را تهديد مي‌كند
محمد ساسان: برنامه‌هايي است كه با محوريت گفت و گو كار خودش را در فصل اولش آغاز كرد و رفته رفته با اضافه كردن بخش‌هاي متنوع و جذاب توانست نظر بسياري از مخاطبان رسانه ملي را بخود جلب كند.عنصر گفت‌وگو همچنان بعنوان يكي از بخش‌هاي جذاب اين برنامه وجود دارد و با طنازي‌هاي جناب خان در مواجهه با مهمان برنامه ديدني‌تر نيز مي‌شود.

عطاران، فرخ نژاد، پاتايا و مابقي قضايا
آرش پارساپور: كاهاني با خانم يايا و لقمه را دور خود پيچاندن و بعد آن را بلعيدن، رسما همان كاري را مي‌كند كه د نقد فيلم كرده و مانند يك دولت مردمفريب رفتار مي‌كند. او پاتايا و عطاران و فرخ نژاد و ماركتينگ خاص متمركز روي اين موضوعات را ترتيب مي‌دهد و به ريش مخاطب مي‌خندد.

روايت جسورانه‌اي از زندگي آدم‌ها
ياسمن خليلي‌فرد: «آستيگمات» يك درام خانوادگي است كه بحران‌هاي مختلف خانواده‌اي را به تصوير مي‌كشد كه در شرف از دست دادن خانه‌شان هستند. طبيعتاً اين، تنها بحران فيلم نيست و آدم‌هاي فيلم با مشكلات كوچك و بزرگ ديگري نيز دست و پنجه نرم مي‌كنند.

نقد و بررسي فيلم

بازيِ ناتمام
ياسمن خليلي‌فرد: «گرگ بازي» فارغ از نقد فيلم ، از ديگر جهات فيلم قابل توجه و قابل احترامي است. انتخاب درست زواياي دوربين، طراحي درست و خوب صحنه و لباس، ميزانسن خوب و دقيق و موفقيت نسبي كارگردان در هدايت بازيگران از نقاط قوت كار است.
ژانرِ كمدي، نياز امروز جامعه
افشين عليار: چرا فيلمنامه نويس فكر كرده به اين سادگي مي‌تواند فيلم را به پايان برساند؟ پس تكليف گره افكني، اوج و گره‌گشاييِ مرسوم چه مي‌شود؟ آيا به وقت خماري كمدي اجتماعي ست؟ كمدي‌اش كدام است و اجتماعي‌اش كدام! اين ضعف فيلمساز و نويسنده نيست اساسا سينماي امروز ايران آنقدر دست به دهان شده است كه هر چيزي در آن اتفاق مي‌افتد.

دغدغه‌ي حق طلبانه
علي منصوري: فيلنامه عرق سرد با آنكه ايده مهم و بسيار دردناك و قابل توجهي دارد و به نوعي به دغدغه‌ي حق طلبانه‌اي از زنان ورزشكار اشاره مي‌كند، بسيار ضعيف است و با يك خرده پيرنگ شكل نگرفته قصد كش دادن فيلم تا به انتها را دارد.
سوژه مغفول مانده
مرتضي كوه مسكن: فيلم سرو زير آب فيلم پر هزينه و پر بازيگري است كه حس مي‌شود كارگردان به دليل نداشتن فيلمنامه كه عنوان مي‌شود ۱۶ بار هم بازنويسي شده حتي براي كوچكترين نقش‌ها هم دست به دامان بازيگران چهره شده در صورتيكه به راحتي مي‌توان ستاره اسكندري, مينا ساداتي, هومن برق نورد و همايون ارشادي را از فيلم حذف كرد بدون اينكه به اصل داستان لطمه‌اي وارد شود.

كاهاني به كاه دان زد
علي رفيعي وردنجاني: «خانم يايا» نه داستان دارد و نه اتفاقات كوچك داستاني خوب . نه در عالم كمدي مي‌گنجد و نه شخصيت ساخته است . ناصر و مرتضي آدم‌هايي هستند كه بارها و بارها از سوي سينماي ايران تجربه شده‌اند و تكرار آن هيچ معناي جديدي توليد نمي‌كند .
چگونه يك اثر سينمايي اجتماعي موفق خلق كنيم
آرش پارساپور: از جمله برچسب‌هايي كه مانع از حضور اين فيلم در آن فستيوال شد، موضوع سياه نمايي بود. آستيگمات اما درست است كه به سياه نمايي مي‌پردازد اما به طرز غريبي نيز واقعيست و از آن غريب‌تر بي‌نقص بودن فيلم است.

قدر مهناز افشار را بدانيد
صوفيا نصراللهي: « نقد فيلم لس آنجلس تهران» فيلم شكست‌خورده‌اي است. توالي پلان‌ها بي‌منطق است. سكانس‌ها چسب ندارند. و به نظرم تينا پاكروان كارگرداني كمدي را بلد نيست. براي كارگرداني كمدي بايد حسي از زمان‌بندي، شوخي و البته منطق شوخي‌نويسي داشته باشيد كه به نظر مي‌رسد پاكروان ندارد.
سكوت در برابر تجاوز
آرش پارساپور: فيلم جاده قديم مي‌توانست تبديل به اثر سينمايي بسيار خوب و قوي شود و مساله‌اي مثل سكوت در برابر تجاوز را به زيبايي به تصوير بكشد اما متاسفانه فيلمساز درگير مشكلات عديده بسياري شده و فيلمنامه‌اي كه نوشته هم فراتر از دو خط پا را نمي‌گذارد و در همان نيم ساعت ابتدايي كشش دارد.

نقد فيلم

هيچكس نمي‌داند!
سيدمحمدرضا حسيني: "همه مي‌دانند" نقد فيلم لطيف ، مهندسي شده ، هوشمندانه ، دقيق ، سر و شكل دار ، محكم و زيبايي‌ست كه مي‌شود بارها ديد و لذت برد و تعليقي دارد كه از جنس تعليق‌هايِ فرهاديِ مؤلف است ؛ حتي به گمان من مي‌شود اين فيلم را بعنوانِ يك مبحث درسي در آكادمي‌هايي كه كار پژوهش ديني مي‌كنند به نمايش درآورد.

چه خطراتي خندوانه را تهديد مي‌كند
محمد ساسان: برنامه‌هايي است كه با محوريت گفت و گو كار خودش را در فصل اولش آغاز كرد و رفته رفته با اضافه كردن بخش‌هاي متنوع و جذاب توانست نظر بسياري از مخاطبان رسانه ملي را بخود جلب كند.عنصر گفت‌وگو همچنان بعنوان يكي از بخش‌هاي جذاب اين برنامه وجود دارد و با طنازي‌هاي جناب خان در مواجهه با مهمان برنامه ديدني‌تر نيز مي‌شود.

عطاران، فرخ نژاد، پاتايا و مابقي قضايا
آرش پارساپور: كاهاني با خانم يايا و لقمه را دور خود پيچاندن و بعد آن را بلعيدن، رسما همان كاري را مي‌كند كه د نقد فيلم كرده و مانند يك دولت مردمفريب رفتار مي‌كند. او پاتايا و عطاران و فرخ نژاد و ماركتينگ خاص متمركز روي اين موضوعات را ترتيب مي‌دهد و به ريش مخاطب مي‌خندد.

روايت جسورانه‌اي از زندگي آدم‌ها
ياسمن خليلي‌فرد: «آستيگمات» يك درام خانوادگي است كه بحران‌هاي مختلف خانواده‌اي را به تصوير مي‌كشد كه در شرف از دست دادن خانه‌شان هستند. طبيعتاً اين، تنها بحران فيلم نيست و آدم‌هاي فيلم با مشكلات كوچك و بزرگ ديگري نيز دست و پنجه نرم مي‌كنند.

نقد و بررسي فيلم

بازيِ ناتمام
ياسمن خليلي‌فرد: «گرگ بازي» فارغ از نقد فيلم ، از ديگر جهات فيلم قابل توجه و قابل احترامي است. انتخاب درست زواياي دوربين، طراحي درست و خوب صحنه و لباس، ميزانسن خوب و دقيق و موفقيت نسبي كارگردان در هدايت بازيگران از نقاط قوت كار است.
ژانرِ كمدي، نياز امروز جامعه
افشين عليار: چرا فيلمنامه نويس فكر كرده به اين سادگي مي‌تواند فيلم را به پايان برساند؟ پس تكليف گره افكني، اوج و گره‌گشاييِ مرسوم چه مي‌شود؟ آيا به وقت خماري كمدي اجتماعي ست؟ كمدي‌اش كدام است و اجتماعي‌اش كدام! اين ضعف فيلمساز و نويسنده نيست اساسا سينماي امروز ايران آنقدر دست به دهان شده است كه هر چيزي در آن اتفاق مي‌افتد.

دغدغه‌ي حق طلبانه
علي منصوري: فيلنامه عرق سرد با آنكه ايده مهم و بسيار دردناك و قابل توجهي دارد و به نوعي به دغدغه‌ي حق طلبانه‌اي از زنان ورزشكار اشاره مي‌كند، بسيار ضعيف است و با يك خرده پيرنگ شكل نگرفته قصد كش دادن فيلم تا به انتها را دارد.
سوژه مغفول مانده
مرتضي كوه مسكن: فيلم سرو زير آب فيلم پر هزينه و پر بازيگري است كه حس مي‌شود كارگردان به دليل نداشتن فيلمنامه كه عنوان مي‌شود ۱۶ بار هم بازنويسي شده حتي براي كوچكترين نقش‌ها هم دست به دامان بازيگران چهره شده در صورتيكه به راحتي مي‌توان ستاره اسكندري, مينا ساداتي, هومن برق نورد و همايون ارشادي را از فيلم حذف كرد بدون اينكه به اصل داستان لطمه‌اي وارد شود.

كاهاني به كاه دان زد
علي رفيعي وردنجاني: «خانم يايا» نه داستان دارد و نه اتفاقات كوچك داستاني خوب . نه در عالم كمدي مي‌گنجد و نه شخصيت ساخته است . ناصر و مرتضي آدم‌هايي هستند كه بارها و بارها از سوي سينماي ايران تجربه شده‌اند و تكرار آن هيچ معناي جديدي توليد نمي‌كند .
چگونه يك اثر سينمايي اجتماعي موفق خلق كنيم
آرش پارساپور: از جمله برچسب‌هايي كه مانع از حضور اين فيلم در آن فستيوال شد، موضوع سياه نمايي بود. آستيگمات اما درست است كه به سياه نمايي مي‌پردازد اما به طرز غريبي نيز واقعيست و از آن غريب‌تر بي‌نقص بودن فيلم است.

قدر مهناز افشار را بدانيد
صوفيا نصراللهي: « نقد فيلم لس آنجلس تهران» فيلم شكست‌خورده‌اي است. توالي پلان‌ها بي‌منطق است. سكانس‌ها چسب ندارند. و به نظرم تينا پاكروان كارگرداني كمدي را بلد نيست. براي كارگرداني كمدي بايد حسي از زمان‌بندي، شوخي و البته منطق شوخي‌نويسي داشته باشيد كه به نظر مي‌رسد پاكروان ندارد.
سكوت در برابر تجاوز
آرش پارساپور: فيلم جاده قديم مي‌توانست تبديل به اثر سينمايي بسيار خوب و قوي شود و مساله‌اي مثل سكوت در برابر تجاوز را به زيبايي به تصوير بكشد اما متاسفانه فيلمساز درگير مشكلات عديده بسياري شده و فيلمنامه‌اي كه نوشته هم فراتر از دو خط پا را نمي‌گذارد و در همان نيم ساعت ابتدايي كشش دارد.

برچسب ها نقد فيلم ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 29

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 417
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 56
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 292
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 3996
  • بازدید کلی : 154859
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه